Połączenia telefoniczne Webex

Webex Calling – centrala telefoniczna w chmurze
Webex Calling to usługa telefoniczna w chmurze, która pozwala na wykonywanie i odbieranie połączeń z dowolnego urządzenia, w dowolnym miejscu – bez kosztów utrzymania firmowej centrali telefonicznej i kłopotów związanych z jej zarządzaniem. Usługa nie jest przypisana do jednej konkretnej lokalizacji, biura czy siedziby firmy, a administrator zarządza numerami, połączeniami i dostępnymi funkcjonalnościami logując się do panelu kontrolnego przez przeglądarkę.
Taka usługa jest szczególnie atrakcyjną ofertą dla firm, których pracownicy pracują w różnych lokalizacjach (w tym zdalnie z domu) i chcą korzystać z firmowych stacjonarnych numerów telefonów.

Webex Calling to więcej niż połączenia telefoniczne
Webex Calling to nie tylko zaawansowany system telefoniczny, ale również idealne rozwiązanie dla szybkiej komunikacji zdalnej, ponieważ wraz z licencją na usługę telefonii w chmurze otrzymujesz platformę do komunikacji zespołowej zawierającej takie możliwości jak wysyłanie wiadomości błyskawicznych (czat) czy połączenia audio/video. Oprócz tego, oferuje również typowe dla rozwiązań pracy zespołowej opcje jak udostępnianie pulpitu, przesyłanie plików czy biała tablica. Z poziomu aplikacji Webex zainstalowanej na komputerze lub telefonie, Twoi pracownicy będą mogli się połączyć zarówno z osobami wewnątrz organizacji jak i z użytkownikami zewnętrznymi. Komplet informacji o usłudze można znaleźć tutaj.

KORZYŚCI

Elastyczność

  • odbieranie oraz nawiązywanie połączeń z firmowego numeru telefonu z dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu:
    z telefonu Cisco, aplikacji Webex zainstalowanej na komputerze lub mobilnej aplikacji Webex zainstalowanej na urządzeniu przenośnym (komórka, tablet)

Ułatwiona administracja
panel administracyjny dostępny przez przeglądarkę pozwala na

  • konfigurację połączeń telefonicznych
  • dodawanie i przypisywanie numerów
  • włączanie/wyłączanie dodatkowych usług (Webex Meetings) i funkcji połączeń
  • zarządzanie użytkownikami
  • włączanie/wyłączanie
  • rejestrację urządzeń i ich przypisywanie do użytkowników
  • możliwość przeglądania szczegółowych raportów połączeń zawierających informację o połączeniach przychodzących, wychodzących, długości trwania rozmowy, połączeniach nieodebranych, itp.
  • i wiele innych

Bogaty zestaw możliwości Webex Calling
Pełen zestaw zaawansowanych funkcji połączeń telefonicznych takich jak:

  • automatyczna sekretarka (auto attendant)

Włączanie komunikatów z powitaniem, ustawianie przekierowań połączeń do innych użytkowników, poczty głosowej lub grup przechwytujących (hunt groups).
Możliwość utworzenia 24-godzinnego harmonogramu lub włączenia różnych ustawień w zależności od dni tygodnia i godzin, w których pracuje firma.
Możliwość przekierowywania połączeń na podstawie atrybutów identyfikatora dzwoniącego (możliwość tworzenia list VIP oraz zróżnicowanej obsługi połączeń w zależności od numerów kierunkowych, z których wychodzą).

  • zapowiedzi głosowe

Oprócz standardowego komunikatu głosowego, za pomocą którego można przywitać osobę dzwoniącą, możesz przygotować wiele innych zapowiedzi włączanych do odsłuchania w czasie oczekiwania na połączenie, np. z informacją o aktualnych promocjach i nowościach lub informacjami o nadchodzących ważnych wydarzeniach w Twojej firmie.
Komunikaty można uzupełnić odpowiednim tłem muzycznym.

  • kolejkowanie połączeń przychodzących

Możliwość ustawienia kolejności połączeń przychodzących. Osoby oczekujące na połączenie słyszą wiadomość powitalną, informację o chwilowej niedostępności konsultantów oraz prośbę o poczekanie na połączenie (+ odtwarzanie dowolnej muzyki podczas oczekiwania na połączenie)

  • grupy przechwytujące (hunt groups)

Grupy przechwytujące przekierowują połączenia przychodzące do grupy użytkowników lub obszarów roboczych.
Możliwość przydzielenia jednego numeru do grupy pracowników, np. działu księgowości, wsparcia technicznego czy działu sprzedaży. Połączenie przychodzące można ustawić sekwencyjnie (zgodnie z ustaloną kolejnością) lub jednocześnie (do wszystkich członków grupy – odbiera pierwszy dostępny członek grupy).

FUNKCJE POŁĄCZEŃ WEBEX CALLING

  • zawieszenie połączenia (call hold) – można chwilowo zawiesić aktywne połączenie i ponownie je wznowić. Jeśli będzie to połączenie wideo, wideo zostanie wyłączone w momencie zawieszenia połączenia.
  • połączenie konferencyjne (conference call) – można rozmawiać z kilkoma osobami podczas jednej rozmowy. Możesz wybrać dodatkową osobę i dodać ją do połączenia. Jeśli masz kilka linii telefonicznych, możesz połączyć dwie rozmowy na dwóch liniach.
  • przekazywanie połączeń (call transfer) – możesz przekazać połączenie do innej osoby w organizacji. Kiedy przekierowujesz połączenie, możesz pozostać przy pierwszym połączeniu, dopóki druga osoba nie odbierze. W ten sposób możesz porozmawiać prywatnie z drugą osobą, zanim zrezygnujesz z połączenia.
  • przekierowanie połączeń (call forward) – możesz przekierować połączenia przychodzące na inny numer (na przykład na telefon domowy lub komórkowy, gdy jesteś zajęty lub nie ma Cię przy biurku/stanowisku pracy).
  • przenoszenie połączenia między urządzeniami/aplikacjami (call pull) – możesz przenieść aktywne połączenie z aplikacji komputerowej do aplikacji mobilnej i rozmawiać w drodze. Możesz także odebrać aktywne połączenie z aplikacji mobilnej, a po przybyciu do biura kontynuować rozmowę w aplikacji komputerowej
  • poczta głosowa (voicemail) – historia połączeń pokazuje liczbę oczekujących wiadomości głosowych. Możesz odsłuchać wiadomości w dowolnym momencie z poziomu komputera i aplikacji mobilnej. Możesz także utworzyć osobiste powitanie i dostosować ustawienia poczty głosowej w ustawieniach.
  • Nie przeszkadzać (Do not disturb) – po aktywacji tej opcji połączenie przychodzące zostanie przeniesione na inny (wybrany przez Ciebie) numer
  • parkowanie połączenia (call park) (tylko aplikacja komputerowa) – możesz zaparkować połączenie, aby Ty lub ktoś inny mógł je odebrać w innym miejscu, z innego urządzenia. Dzięki temu rozmówca nie musi rozłączać się, gdy zmieniasz urządzenie. Masz jedną minutę na odebranie połączenia, w przeciwnym razie połączenie oddzwoni do osoby, która nawiązała zaparkowane połączenie. Zaparkowani rozmówcy słyszą muzykę do momentu przywrócenia połączenia.
  • historia połączeń (call history) – możesz zobaczyć, z kim ostatnio rozmawiałeś, ułatwiając w razie potrzeby oddzwonienie. Zobaczysz numery, z którymi łączyłeś się bezpośrednio z aplikacji Webex Calling i Webex. Jeśli ktoś do Ciebie zadzwoni, a połączenia nie odbierzesz, zobaczysz to połączenie tutaj.
  • Office Anywhere to funkcja umożliwiająca odbieranie połączeń wykonywanych na numer firmowy z dowolnego telefonu, dla którego została włączona ta opcja, np. telefonu komórkowego. W przypadku takiej konfiguracji można również nawiązywać połączenia z takiego „alternatywnego” telefonu, przy czym osoba dzwoniąca będzie wyświetlała się u odbiorcy jako numer firmowy. W ten sposób użytkownicy mogą używać wybranych telefonów (najczęściej telefonów komórkowych) jako rozszerzenia ich firmowego numeru telefonu.
  • Webex Calling oferuje funkcje centrali telefonicznej w chmurze znacznie przewyższające możliwości klasycznych centrali PBX.